Proiecte Co-finanțare UE
PREZENTARE PROIECT
“ACORDAREA DE TRUSOURI PENTRU NOU-NĂSCUȚI” - cod SMIS - 156834
În luna octombrie 2022 a fost semnată decizia de finanțare nr. POAD/1064/1/4/156834, pentru proiectul „Acordarea de trusouri pentru nounăscuți”, cod SMIS 156834 – Proiect finanțat din Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului a constat în reducerea riscului de abandon al nounăscuților proveniți din familii dezavantajate și creșterea calității vieții acestora prin acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru nou-născuți, în acord cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 113/2022 privind unele măsuri necesare în vederea implementării Fondului de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane, decontarea unor cheltuieli privind sprijinirea refugiaților din Ucraina, precum și acordarea de granturi din fonduri externe nerambursabile pentru investiții destinate retehnologizării IMM-urilor.
Obiectivul specific a constat în acordarea de sprijin material pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru categoriilor cele mai defavorizate de cupluri mama–nou-născut, grup țintă eligibil ce respectă prevederile Ordonanței nr. 113/2022. Reducerea numărului de nou-născuți abandonați din cauza precarității materiale. Facilitarea accesului la produse necesare cuplului mamă-nou-născut prin distribuirea de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplul mamă-nou-născut.
Beneficiarul este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Direcția Generală Implementare POAD.
Rezultatul obținut a constat în creșterea calității vieții cuplului mamă-nou-născut în sensul acordarii de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți mamelor care au născut începand cu anul 2022, si care se află în dificultate ridicată din punct de vedere socio-economic. Sprijinul a fost utilizat de către 12,650 de beneficiari finali pentru a achiziționa, de la unitățile comerciale specializate, produse specifice îngrijirii acestora. Proiectul a contribuit la îmbunătățirea continuă a calității vieții persoanelor defavorizate și reducerea numărul de copii abandonați, proveniți din familii dezavantajate.
Valoarea totală a Deciziei de Finanțare a fost de 30.070.150,50 lei.
Valoare eligibilă nerambursabilă: 30.070.150,50 lei
Implementarea proiectului s-a derulat în perioada: 10 octombrie 2022 – 31 decembrie 2023.
PREZENTARE PROIECT
“ACORDAREA DE PACHETE CU AJUTOARE ALIMENTARE ÎN CADRUL POAD 2018 – 2021” - cod SMIS - 125099
În luna octombrie 2018 a fost semnată decizia de finanțare 73456/05.10.2018, POAD/411/1/1/125099/ Deprivare alimentară, pentru proiectul „Acordarea de pachete cu ajutoare alimentare în cadrul POAD 2018 – 2021”, cod SMIS 125099 – Proiect finanțat din Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului a constat în creșterea calității vieții și reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea de pachete cu ajutoare alimentare, în acord cu prevederile OUG nr. 84 din 21 mai 2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului operațional Ajutorarea persoanelor defavorizate – POAD.
Obiectivul specific a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea unui nr. de 71.331.120 pachete alimentare în cadrul celor 6 distribuții în perioada 2018 - 2021. Completarea sprijinului alimentar oferit prin furnizarea de măsuri auxiliare unui număr de 1.188.852 persoane aparținând grupului țintă, de tipul: educație cu privire la asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în căutarea unui loc de munca, recomandări culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridica, etc.
În cadrul acestui proiect hrana selectată a contribuit la alimentația persoanelor defavorizate aparținând grupului țintă, în conformitate cu prevederile art. 5 (13) din Regulamentul nr. 223/2014 (valori nutritive, asigurarea unei diete variate).
Pachetul cu ajutoare alimentare a conținut următoarele produse și cantități:
- ulei 4 l
- zahăr 2 kg
- făină 5 kg
- mălai 4 kg
- orez 4 kg
- paste 800 g
- conservă carne porc 900 g
- conservă carne vita 1500 g
- conservă pate de ficat 1000 g
- compot de fructe 1400 g
- gem dietetic 360 g
- gem 360 g
Beneficiarul este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Direcția Generală Implementare POAD.
Rezultatul obținut a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin furnizarea a 7.133.112 pachete cu produse alimentare, împărțite în 6 tranșe, a câte 2 tranșe pe an în perioada 2020-2023, pentru un număr de 1.188.852 beneficiari finali/tranșă aparținând grupului țintă eligibil.
Furnizarea de informații privind asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în cautarea unui loc de muncă, recomandari culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridică, etc., unui numar de 1.188.852 beneficiari finali/tranșă în perioada 2018- 2021.
Valoarea totală a Deciziei de Finanțare a fost de : 1.235.012.032,12 lei.
Valoare eligibilă nerambursabilă: 1.162.568.859,98 lei
Valoarea cofinanțării buget de stat : 174.385.328,97 lei
Implementarea proiectului s-a derulat în perioada: 31 octombrie 2018 – 31
decembrie 2023.
DESCRIEREA PROIECTULUI:
„Întocmire PUZ-ridicare restricție de construire și modificare reglementări urbanistice (Sst=5510 MP), consolidare, modernizare și dotare Școala gimnazială "TRAIAN SAVULESCU' (Corp C1), construire sală de sport, drum acces, alei carosabile și pietonale, spațiu parcare, utilități, branșamente, împrejmuire și organizare de șantier, Comuna Izvoarele, Județul Prahova”
UAT Comuna Izvoarele, în calitate de beneficiar, a implementat proiectul „Întocmire PUZ-ridicare restricție de construire și modificare reglementări urbanistice (Sst=5510 MP), consolidare, modernizare și dotare Școala gimnazială "TRAIAN SAVULESCU' (Corp C1), construire sală de sport, drum acces, alei carosabile și pietonale, spațiu parcare, utilități, branșamente, împrejmuire și organizare de șantier, Comuna Izvoarele, Județul Prahova”, cod SMIS 124464, în baza contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Regional 2014 - 2020, prin Agenţia Pentru Dezvoltare Regională Sud Muntenia, în calitate de Organism Intermediar.
Proiectul a fost finanțat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 10. Îmbunătățirea infrastructurii educaționale, Prioritatea de investiții 10.1 Investițiile în educație și formare, inclusiv în formare profesionala, pentru dobândirea de competențe și învățare pe tot parcursul vieții prin dezvoltarea infrastructurilor de educație și formare, Obiectiv specific 10.1 Creșterea gradului de participare la nivelul educaţiei timpurii şi învăţământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului, apel dedicat învăţământului obligatoriu, Operațiunea B.
Obiectivul principal al proiectului a constat în îmbunătățirea calității infrastructurii de educație în Comuna Izvoarele, județul Prahova, în vederea creșterii gradului de participare la nivelul educației timpurii și învățământului obligatoriu, în special pentru copii cu risc crescut de părăsire timpurie a sistemului, atât prin măsuri economice, de consolidare, modernizare și dotare a Școlii Gimnaziale “Traian Săvulescu”, cât și ideologice, de incluziune socială, egalitate de șanse și nediscriminare.
Obiectivele specifice al proiectului:
1. Asigurarea unor spații de învațare proiectate special pentru a promova noi abordari de predare si învațare (formală și informală), cu ajutorul tehnologiilor moderne și a educației fizice prin consolidarea, modernizarea și dotarea Școlii Gimnaziale “Traian Săvulescu”, inclusiv construire sală de sport, drum acces, alei carosabile și pietonale, spațiu parcare, utilități, branșamente, împrejmuire și organizare de șantier, în perioada de implementare a proiectului;
2. Crearea unui mediu de învațare sigur și de calitate cât și întampinarea nevoilor reale identificate în cadrul Școlii Gimnaziale “Traian Săvulescu” și ale comunității regionale, în vederea creșterii numărului de elevi înscriși actual, 239, la numărul maxim de locuri disponibile, 300, în perioada de durabilitate a proiectului, 60 luni.
3. Adoptarea de noi măsuri ideologice, de incluziune socială, egalitate de șanse și nediscriminare în vederea scăderii ratei de abandon și absenteism școlar în rândul elevilor și reducerea ratei de analfabetism, în special în rândul comunitatilor defavorizate și al rromilor, în special creșterea numărului de elevi înscriși în programul „A doua șansă” la 64, în perioada de durabilitate a proiectului, 60 luni.
Rezultatele așteptate:
- Numărul total de participanți la procesul educațional în unitatea de infrastructura subiect al proiectului: 239 copii, din care: 107 fete și 132 baieți.
- Categoria infrastructurii subiect al proiectului: infrastructura educaționala pentru învațamântul general obligatoriu.
IMPACTUL Proiectului:
Prin implementarea proiectului s-a realizat un efect pozitiv pe termen lung, pe plan local și regional, prin asigurarea unui acces echitabil, atât actualilor cât și viitorilor elevi ai Școlii Gimnaziale “Traian Săvulescu”, la un mediu de învăţare sigur şi flexibil, care facilitează inovarea în predare şi învăţare.
Comunitatea în ansamblu beneficiaza în mod indirect de realizarea proiectului, datorită existenţei în cadrul comunităţii a unui spaţiu educaţional conform cu standardele europene, un proces de învăţământ calitativ superior, adaptat la cerinţele societăţii.
Beneficiari directi:
Beneficiarii direcţi ai proiectului sunt:
- 239 de elevi care urmează cursurile Școlii Gimnaziale „Traian Săvulescu” din localitatea Izvoarele;
- 28 cadre didactice și 7 persoane – personal auxiliar și administrativ, care își vor desfășura activitatea într-un mediu modern și la standarde europene;
- Comuna Izvoarele, care îsi va atinge prin proiect urmatorul obiectiv specific stabilit în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală 2018 – 2022: 2. Dotarea unităților de învățământ și creșterea accesului la educație.
Proiectul s-a implementat în Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia, Str. Gării, nr. 459, Sat Izvoarele, comuna Izvoarele, Judeţul Prahova, în perioada de implementare 01.05.2018 – 31.12.2023, conform contractului de finanțare şi a avut o valoare totală de 11.884.127,91 lei, din care:
- finanțarea nerambursabilă din FEDR a fost 8.222.659,80 lei;
- finanțarea nerambursabilă din bugetul național a fost 1.257.583,26 lei;
- cofinanțarea eligibilă a beneficiarului a fost 193,474.35 lei.
Date de contact
UAT Comuna Izvoarele
Comuna Izvoarele, Str. Gării, nr. 381, județul Prahova, România
Telefon/ Fax: 0244 292 384 / E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
_______________________________________________________________________________

Investim în viitorul tău!
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională
prin Programul Operațional Regional 2014-2020
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
www.inforegio.ro | facebook.com/inforegio.ro
PREZENTARE PROIECT
“ACORDAREA DE PACHETE CU PRODUSE DE IGIENĂ ÎN CADRUL POAD
2018-2020” - cod SMIS - 125284
În luna octombrie 2018 a fost semnată decizia de finanțare nr. 77594/POAD/412/1/6/125284, pentru proiectul „ Acordarea de pachete cu produse de igienă în cadrul POAD 2018-2020”, cod SMIS 125284 – Proiect finanțat din Fondul de ajutor european pentru cele mai defavorizate persoane prin Programul Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate 2014-2020.
Obiectivul general al proiectului a constat în creșterea calității vieții prin intensificarea sprijinului de care beneficiază persoanele dezavantajate/ marginalizate, în acord cu prevederile OUG nr. 84 din 21 mai 2020 pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului operațional Ajutorarea persoanelor defavorizate – POAD.
Obiectivul specific a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială prin furnizarea unui număr de 4,755,408 pachete cu produse de igienă în cadrul celor 4 distribuții în perioada 2018 – 2020. Completarea sprijinului oferit prin furnizarea de măsuri auxiliare unui număr de 1,188,852 persoane aparținând grupului țintă, de tipul: educație cu privire la asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în căutarea unui loc de munca, recomandări culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridică, etc.
În cadrul acestui proiect, produsele selecționate au contribuit la igiena personală și igiena locuinței, fiind adaptate persoanelor beneficiare (mulți beneficiari fiind copii).
Pachetul de igiena conținea următoarele produse și cantități:
- periuța de dinți (5 buc)
- pasta de dinți (300 ml)
- săpun lichid (500 ml)
- șampon copii (800 ml)
- șampon adulți (500 ml)
- detergent de rufe (2700 gr)
Beneficiarul este Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Direcția Generală
Implementare POAD.
Rezultatul obținut a constat în reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin furnizarea a 4,669,516 de pachete cu produse de igenă, în perioada 2018 - 2022, acordate în patru tranșe pentru beneficiarii finali.
Furnizarea de informații privind asigurarea igienei corporale și a locuinței, facilitarea accesului la servicii medicale, orientarea către servicii sociale, orientarea în vederea inserției profesionale, sprijin în cautarea unui loc de munca, recomandari culinare și sfaturi privind echilibrul nutrițional, facilitarea accesului la servicii de consiliere juridica, etc., unui numar de 1,188,852 beneficiari finali per tranșă în perioada 2018 - 2020.
Valoarea totală a Deciziei de Finanțare a fost de 166.146.346,88 lei.
Valoare eligibilă nerambursabilă: 141.224.394,88 lei
Valoarea cofinanțării buget de stat : 24.913.463,63 lei
Implementarea proiectului s-a derulat în perioada: 31 octombrie 2018 – 31 martie 2022.